KADRY I PŁACE

Prowadząc działalność gospodarczą podlegają Państwo obowiązkowi odprowadzania z tego tytułu składek na ubezpieczenia społeczne, czyli m.in. składek emerytalnych i rentowych  oraz  ubezpieczenie zdrowotne. Opłacają je Państwo sami za siebie i odpowiadają za prawidłowość rozliczeń. Zatrudniając natomiast w swojej firmie pracowników odpowiedzialni są Państwo za prawidłowe i rzetelne rozliczenie zobowiązań pracowniczych zarówno w kwestii wynagrodzeń jak i rozliczeń publicznoprawnych czyli podatków i składek należnych do ZUS.
Niezależnie od tego z jakiej formy rozliczeń podatkowych Państwo korzystają (ewidencji  uproszczonych czy podatkowej księgi przychodów i rozchodów), w związku z zatrudnianiem pracowników dochodzą Państwu kolejne obowiązki z tym związane i ewidencje, które należy prowadzić.  Do podstawowych i bezwzględnych obowiązków pracodawcy związanych z przyjęciem do pracy i zatrudnianiem pracowników należy prowadzenie akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy. W aktach osobowych, znajdują się dokumenty związane z zatrudnianiem pracowników, okresem trwania ich zatrudnienia a także z rozwiązaniem stosunku pracy łączącym strony. Nie mniej ważne jest prowadzenie pozostałej dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy oraz ewidencji takich jak indywidualne karty przychodów pracowników, listy obecności, wnioski urlopowe.
Oferujemy Państwu kompleksową obsługę w zakresie spraw pracowniczych i kadrowych. Prowadzimy pełną dokumentacje kadrową, naliczamy wynagrodzenia, sporządzamy listy płac oraz doradzamy w procesie rekrutacji i zatrudniana pracowników. Sporządzamy niezbędne deklaracje do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i urzędu skarbowego.